Atatürk Üniversitesi Atatürk Üniversitesi
Ara
Yayınlara dön
Makale Vaka Takdimi Ulusal 2024 Açık erişimli

Düşük Doz Steroid Tedavisi Sonrası Gelişen CMV Reaktivasyonu

Fatma Kesmez Can, Kübra Gögebakan, Handan Alay, Ayşe Albayrak, Kemalettin Özden

Atatürk Univ Fac Med J Surg Med Sci Cilt 3 · Sayı 2 · ss. 52–55 · 01.08.2024
DOI ile aç

Özet

Cytomegalovirus (CMV) insandan insana bulaşan ve ömür boyu latent kalabilen bir virüstür. Primer

enfeksiyonu daha sıklıkla gribal şikâyetlerle çocukluk döneminde karşımıza çıkmaktayken vücutta

latent kalarak özellikle immunsupresan durumlarda reaktivasyon enfeksiyonları yetişkinlik çağında

görülebilmektedir. CMV sendromu ya da pnömoni, hepatit, retinit, kolit gibi end‐organ CMV

hastalığı olarak klinik vermektedir. Kortikosteroid kullanımı CMV reaktivasyonu için risk faktörüdür.

Astım harici bilinen kronik hastalığı olmayan 27 yaşındaki kadın hasta ateş, halsizlik, nefes darlığı

şikâyetleri ile dış merkezde tetkik edilmiş, verilen antibiyoterapilere rağmen klinik yanıt

alınamaması ve tanı konulamaması üzerine hastanemize başvurdu. Nedeni bilinmeyen ateş ön

tanısıyla yatırıldı ve ateş etyolojisinde rol oynayan tanılar dışlandı. CMV Ig M ve G pozitif, avidite

düşük olarak sonuçlandı. Hastanın 3 yıl önce yapılan tahlillerinde CMV IgG pozitifliği olduğu

görüldü. Alınan CMV PCR sonucu 46960 copy/mL olarak sonuçlandı. Hastanın anamnezinde astım

atağı sebebiyle acil başvurularında intravenöz olarak ve ardından oral olarak kortikosteroid alma

öyküsü olması sebebiyle CMV reaktivasyonu tanısı konuldu. Gansiklovir tedavisinin ardından ateşi

düşen ve kliniği düzelen hasta CMV PCR sonucunun negatifleşmesi görüldükten sonra şifa ile

taburcu edildi. CMV reaktivasyonu düşük doz kısa süreli steroid tedavileri sonrası da gelişebilmekte

olup hastalara steroid verilirken dikkatli olunmalıdır. Nedeni bilinmeyen ateş etyolojisinde CMV’nin

de olduğu akılda tutulmalıdır.

Atıf için künye

Kesmez Can, F., Gögebakan, K., Alay, H., Albayrak, A., & Özden, K. (2024). Düşük Doz Steroid Tedavisi Sonrası Gelişen CMV Reaktivasyonu. Atatürk Univ Fac Med J Surg Med Sci, 3(2), 52–55. https://doi.org/10.61745/jsmsau.1400659

BibTeX
@article{kesmezcan2024-225130,
  author = {Kesmez Can, Fatma and Gögebakan, Kübra and Alay, Handan and Albayrak, Ayşe and Özden, Kemalettin},
  title = {Düşük Doz Steroid Tedavisi Sonrası Gelişen CMV Reaktivasyonu},
  journal = {Atatürk Univ Fac Med J Surg Med Sci},
  year = {2024},
  volume = {3},
  number = {2},
  pages = {52--55},
  doi = {10.61745/jsmsau.1400659},
  url = {https://akademik.atauni.edu.tr/yayinlar/225130-dusuk-doz-steroid-tedavisi-sonrasi-gelisen-cmv-reaktivasyonu}
}